Son yıllarda serbestleşen Demiryolu taşımacılığı ; Karayolu ile kıyasla optimum süre ve maliyette maksimum çevrecilik artılarını da beraberinde getirmekte ve alternatif olarak hizmet yelpazemizdeki yerini gittikçe artan oranlarda almaktadır.
Çin gibi bir lokasyondan kalkan bir trenin kesintisiz olarak direk Avrupa'ya bağlanmasının planlanıyor olması, İpek yolunu hayata geçirerek dış ticaret firmalarının ufkunu açabilecek büyük avantajlar sağlayacaktır.
Demiryolu üzerinden taşıma yapılırken, taşınan eşyaların türüne ya da büyüklüğüne göre de çeşitli vagonlar kullanılmaktadır. Açık vagonlarda genellikle daha büyük hacimli ve taşıma sırasında ortam etkilerinden zarar görmeyecek eşyaların taşınması gerçekleştirilmektedir. Ancak ortam şartlarından etkilenebilecek daha hassas eşyaların transferi için kapalı vagonlar kullanılmaktadır. Bununla birlikte açık vagonlarda 20’, 40’ ve 45’ olmak üzere 3 farklı konteyner tipi de kullanılabilmektedir. Firmaların transfer tipine bağlı olarak konteyner içerisine yerleştirilen eşyalar, konteynerlerin açık vagonlara yerleştirilmesi ile taşınmaktadır. Açık vagonların kapalı vagonlara göre en büyük avantajı, istasyonlarda ürünlerin vagonlardan indirme işleminin daha kısa sürede tamamlanmasıdır. Demiryolu üzerinden yapılacak tüm taşımalarda, firmaların kendine en uygun taşıma yöntemini tercih ederek taşımayı gerçekleştirmesi, firmanın uzun dönemdeki kazançları için oldukça önemlidir.
Demiryolu taşımacılığı, diğer tüm taşımacılık yöntemlerine kıyasla daha güvenilir ve kaza riski minimum taşıma yöntemidir.
Aynı anda çok daha yüksek miktarda yükün tek bir trende taşınması, çevreye daha duyarlı bir taşımacılık oluşmasını sağlar.
Diğer taşımacılık yöntemlerinde fiyatlar çeşitli etkenlere bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Ancak demiryolu taşımacılığında genellikle uzun süre boyunca sabit fiyatlar sunulmaktadır. Böylece firmaların maliyet hesaplamaları da daha kolay bir hal almaktadır.
Demiryolu taşımacılığında zorunlu bir durum olmadığı sürece transfer süresi sabittir. Yol üzerinde trafik riski olmadığı için taşımalar çoğu zaman tam olarak planlanması gereken sürede teslim edilmektedir.
Demiryolu taşımacılığı ile ağır tonajlı ürünlerin taşımaları rahat şekilde gerçekleştirilebilmektedir. Karayolu ile yapılan taşımalarda araçların taşıma kapasitesi çok daha düşük seviyelerde iken, demiryolu ile genellikle ağır tonajlı ürünler taşınmaktadır.
Demiryolu taşımacılığında insan etkisi genelde minimum düzeydedir. Tüm güzergah planının daha önceden oluşturulması, hata payını minimuma indirir.
Karayolu taşımacılığında görülen trafik ve olumsuz hava koşulları gibi durumlar genellikle demiryolu taşımacılığında görülmez.
İskandinav Ülkeleri ve Avrupa'ya ihracat yüklerinizi güvenle taşıma hizmeti sunuyoruz.
Ekibimiz; güvenilir ve iyi hizmeti adına yaraşır biçimde yerine getirerek bir takım oyunu sergilemektedir.
Yüklerinizi Operasyon sorumlusu arkadaşlarımız ile takip edebilirsiniz.